sykkel-1

Sweco arrangerte sykkelkampanje for sine ansatte

Med tilskudd fra HjemJobbHjem, kunne Sarpsborg-bedriften Sweco arrangere vintersykling for sine ansatte.

Sweco ønsket å jobbe og motivere for at bilbruken blant de ansatte skulle gå ned, og i hele februar hadde bedriften en kampanje gående der ansatte som syklet eller gikk til jobben mer enn fem ganger var med i trekningen av en premie til 3.000 kroner.

– Det var totalt ni ansatte som gikk eller syklet mer enn fem ganger. Vi involverte dem som gikk, fordi målet vårt var jo å få ned bilbruken. Fire av de som deltok pleier som regel å bruke bilen, så dette synes jeg er kjempebra, sier Marit Kildedal, HJH-koordinator hos Sweco.

Hun mener deltakerne i konkurransen stikker seg ut som gode forbilder, og på arbeidsplassen er det både garderobe og innendørs sykkelparkering som gjør kampanjen godt tilrettelagt.

Flere nyheter

Skjermbilde 2026-06-02 kl. 12.04
HjemJobbHjem og DBS36 gjør jobbsykkel enkelt
processed-67AFA4CF-6EC2-4720-A7D6-E7A1645AA1CF
Vinnerne av Reisevanekampanjen er kåret
arr_bilde2026
Bli med på sykkelfest langs Glommastien søndag 7. juni!
image
Nå er det syklistenes tur til å bli hørt