Fra 13. til 30. april 2026 arrangerte HjemJobbHjem årets Reisevanekampanje, med fokus på lettbeint konkurranse, fine premier og bedre folkehelse. Målet med kampanjen var å inspirere flere ansatte til å velge aktive og bærekraftige reisemåter til og fra jobb.
Å gå, sykle eller kombinere reisen med kollektivtransport gir mer hverdagsaktivitet, noe som har dokumentert positiv effekt på både fysisk og psykisk helse, samtidig som det bidrar til redusert bilbruk og lavere utslipp.
Gjennom kampanjeperioden ble deltakerne oppfordret til å:
- gå eller sykle hele eller deler av veien til jobb
- bruke kollektivtransport
- samkjøre med kollegaer
Årets kampanje skapte stort engasjement. Totalt deltok 92 unike deltakere fra 55 virksomheter, og det ble registrert 127 reiser med miljøvennlige transportformer som byferge, gange, sykkel, elsykkel, elsparkesykkel, samkjøring og buss.
Blant deltakerne ble det trukket vinnere av premier bestående av smartklokke og digitale gavekort.
Årets vinnere:
- Monica Hornstein, Fredrikstad Tannklinikk
- Ilirida Fazliu, NAV Sarpsborg
- Catharina Hansen, Rambøll
- Anette Strand, Sarpsborg kommune
Vi gratulerer vinnerne og takker alle som deltok i årets kampanje! Sammen bidrar vi til sunnere reisevaner, bedre folkehelse og et mer bærekraftig lokalmiljø.